آموزش PacktPub Beginning C++ Game Programming - Part 1

0 نظر  0 نظر

آموزش برنامه نویسی بازی با C++

تولید کننده: PacktPub

شناسه کالا: 51080449PA191

قیمت: 5,500 تومان
تعداد:
ویدیوی نمونه آموزش PacktPub Beginning C++ Game Programming - Part 1

امکان خرید دانلودی این محصول موجود است
بدون هزینه پست با 20% تخفیف ویژه ، فقط کافیست محصول را به سبد خرید اضافه کنید و در مرحله تسویه حساب روش دانلود را انتخاب کنید.

با مشاهده این کورس آموزشی با امکانات زبان برنامه نویسی C++ برای کدنویسی بازی ها آشنا شده و یاد می گیرید که چطور با این زبان بازی مورد نظر خود را از صفر تا صد کدنویسی کنید.

عنوان اصلی : Beginning C++ Game Programming - Part 1

این مجموعه آموزش ویدیویی محصول موسسه آموزشی PacktPub است که بر روی 1 حلقه DVD به همراه فایلهای تمرینی و به مدت زمان 5 ساعت و 3 دقیقه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

در ادامه با برخی از سرفصل های درسی این مجموعه آموزش آشنا می شویم :

C++, SFML, Visual Studio, and Starting the First Game :
The Course Overview
The Games, C++, and SFML
Setting Up the Development Environment
Planning Timber!!! and Creating a Project from the Template
Adding Project Assets and Understanding Co-ordinates
Starting to Code the Game
Opening a Window using SFML
The Main Game Loop
Drawing the Game Background
Handling Errors


Variables, Operators, and Decisions – Animating Sprites :
C++ Variables
Manipulating Variables
Adding Clouds, a Tree, and a Buzzing Bee
Random Numbers
Making Decisions with if and else
Timing
Moving the Clouds and the Bee


C++ Strings, SFML Time, Player Input, and HUD :
Pausing and Restarting the Game
C++ Strings, SFML Text, and Font
Adding a Score and a Message
Adding a Time Bar


Loops, Arrays, Switch, Enumerations, and Functions – Implementing Game Mechanics :
Loops
Arrays
Making Decisions with switch
Class enumerations
Getting Started with Functions
Growing the Branches


Collisions, Sound, and End Conditions – Making the Game Playable :
Preparing and Drawing the Player and Other Sprites
Handling the Player's Input
Handling Death
Simple Sound FX
Improving the Game and the Code


Object-Oriented Programming, Classes, and SFML Views :
Planning and Starting the Zombie Arena Game
Object-Oriented Programming
Building Player - The First Class
Controlling the Game Camera with SFML View
Starting the Zombie Arena Game Engine
Managing the Code Files
Starting Coding the Main Game Loop


C ++ References, Sprite Sheets, and Vertex Arrays :
C++ References
SFML Vertex Arrays and Sprite Sheets
Creating a Randomly Generated Scrolling Background
Using the Background


Pointers, the Standard Template Library, and Texture Management :
Getting Started with Pointers
Working with Pointers
The Standard Template Library
The TextureHolder Class
Building a Horde of Zombies
Creating a Horde and Bringing It Back to Life
Using the TextureHolder Class for All Textures


Collision Detection, Pickups, and Bullets :
Coding the Bullet Class
Making the Bullets Fly
Giving the Player a Cross-Hair
Coding a Class for Pickups
Using the Pickup Class
Detecting Collisions


Layering Views and Implementing the HUD :
Adding All the Text and HUD Objects
Updating the HUD Each Frame
Drawing the HUD, and the Home, and Level-Up Screens


Sound Effects, File I/O, and Finishing the Game :
Saving and Loading the High-Score
Preparing Sound Effects
Leveling Up
Restarting the Game
Playing the Rest of the Sounds

مشخصات این مجموعه :
زبان آموزش ها انگلیسی روان و ساده
دارای آموزشهای ویدیویی و دسته بندی شده
ارائه شده بر روی 1 حلقه DVD به همراه فایلهای تمرینی
مدت زمان آموزش 5 ساعت و 3 دقیقه !
محصول موسسه آموزشی PacktPub

خصوصیات محصول
زبان انگلیسی ساده و روان
حجم به مگابایت 1407
زمان به دقیقه 303
تعداد دیسک 1
نام مدرس John Horton

نوشتن نظر

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد           خوب