دسته بندی ها

در حال حاضر محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.

پنل کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید؟ اگر اولین بار است از سایت جدید استفاده میکنید باید پسورد خود را ریست نمایید.

آموزش مفهومی شبیه سازی سیالات در برنامه Maya 2016 – به زبان فارسی

26,400 تومان
بیش از یک محصول به صورت دانلودی با تخفیف میخواهید؟ محصول را به سبد خرید اضافه کنید.
افزودن به سبد خرید
خرید دانلودی فوری با 10 درصد تخفیف
26400 تومان23760 تومان

در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

ویدئو معرفی این محصول

در این پکیج آموزشی به مدت 5 ساعت در برنامه Maya 2016 به مو شکافی تکنیک ها و روشهای شبیه سازی سیالات از جمله : انفجار آتش ،سوختن اجسام ایجاد انفجار با استفاده ازسیستم ذرات ، ایجاد دود و همچنین ساخت و پرداخت ابر و همچنین مه در فضای شهری میپردازیم. در واقع امکانات سیستم سیالات در برنامه Maya بسیار گسترده و فوق العاده هست.

و به جرأت میتوان برنامه Maya را یکی از قدرتمندترین های شبیه سازی ها و داینامیک ها در دنیای جلوه های ویژه و انیمیشن دانست. تکنیک ها وروش های شبیه سازی آتش و سایر سیالات کاربرد بسیار زیادی در زمینه فیلم و انیمیشن دارد، به همین خاطر سعی کردیم در این پکیج به تشریح و توضیح تکنیک های مطرح و مهم بصورت کاملا مفهومی و قدم به قدم بپردازیم.

لازم به ذکر هست که :

برای فهم عمیق و مفهومی شبیه سازی ها هیچ نکته ای از قلم نمی افتد و توضیح همه نکات بصورت کامل صورت میگیرد تا عزیزان بر کلیه روند شبیه سازی آشنایی پیدا کنند.بنابراین با تهیه این آموزش میتوانید همواره ویدئوها را بررسی کنید. و با توضیحات کاملی که وجود دارد برهمه جزییات مسلط شوید و هرکجا را متوجه نشدید برگردید و از نو ویدئو را تماشا کنید. آنچه در شبیه سازی ها اهمیت دارد دقت و محاسبات صحیح و الگوپذیری از طبیعت هست که سعی شده به تشریح این موارد و نحوه تطابق دادن شبیه سازی ها با آنچه در طبیعت ودرواقعیت رخ میدهد پرداخته شود. اصولا شبیه سازی ها و تکنیک های ایجاد افکت های داینامیک جزء مهم ترین و مشکل ترین موارد در زمینه ساخت وسازهای سه بعدی هستند و عزیزان با استفاده از این پکیج آموزشی میتوانند به درک وشناخت راه وروش ونحوه تنظیمات ونحوه ایجاد انواع افکت ها و تکنیک های داینامیک بپردازند.دراین پکیج آموزشی سعی شده روند کار بصورت کاملا مفهومی و نکته به نکته بصورت پله به پله انجام شود. برخی از شبیه سازی ها و انفجارات سبک مشابهی دارند و اگر به هرصورت بصورت تعمدی یا نا خواسته تنظیمات متفاوتی برای آنها ایجاد کنیم از حالت استاندارد خارج میشوند بنابراین سعی شده برای هر نوع شبیه سازی تکنیک صحیح آن توضیح داده شود.

عنوان اصلی : Maya 2016 and Fluid

این مجموعه آموزش ویدیویی محصول موسسه آموزشی فرین سافت است که بر روی 1 حلقه DVD و به مدت زمان 5 ساعت و 2 دقیقه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
در ادامه با برخی از سرفصل های درسی این مجموعه آموزش مایا 2016 آشنا می شویم :

- توضیح اصول اولیه شبیه سازی و ایجاد سیالات و دسترسی به ابزارها ومنوهای ویژه آن در برنامه Maya 2016

- نکات اولیه برای ایجاد درک وفهم عمیق برای ایجاد یک انفجارآتش و نحوه تنظیمات و اشاره به منوها و Tab های ویژه آنها

- تشریح روش استفاده از سیستم ذرات برای ایجاد حالت بیرون ریزی اشیاء آتش گرفته شده به اطراف

- همچنین نحوه تنظیمات سیستم ذرات در یک محیط جهت کنترل آتش و تشریح نحوه ایجاد فریم های کلیدی

و حالت برخوردپذیری آن با محیط و نیز ایجاد حالت پرتابی در تایم شکفتگی انفجار برای آنها

- نحوه معرفی Emitter های مختلف از جمله اشیاء ، پارتیکل ها و همچنین Emitter های ویژه سیستم سیالات

و نحوه بکارگیری هریک از آنها جهت خروج سیالات در برنامه Maya 2016

- تشریح روش ایجاد و افزایش و کاهش حجم و غلظت آتش و دود برای تکه های آتش گرفته ی درحال پرتاب به اطراف

- آموزش روش های رنگ بندی و شکل دهی به انفجارها وآتش با استفاده از امکانات قسمت Shading سیستم

سیالات ازجمله نمودارهای کنترلی قسمت های Transparency و Color و Incandesence و همچنین نمودار Opacity

- تشریح نحوه ایجاد مانع و محدودیت برای حرکت آتش و انفجار بر روی زمین در راستای محورهای مختصات

- آموزش نجوه تنظیمات داینامیک برای ایجاد سنگینی و کنترل شتاب آتش وانفجار

- تشریح محاسبه و درنظر گرفتن Time شکفتگی و ترکیدگی انفجار با ایجاد فریم های کلیدی بر روی گزینه های خروج آتش

- تشریح تنظیمات ایجادکیفیت در شبیه سازی ها و تغییر دقت محاسبات سیستم سیالات در برنامه Maya 2016

- آموزش نکات اساسی برای ایجاد رفتارهای واقع گرایانه برای حرکت و جنبش آتش و انفجار در برنامه

- تشریح چگونگی ایجاد سوخت و حرارت برای شبیه سازی و نحوه فعال و غیرفعالسازی آنها در برنامه

- تشریح چگونگی انیمیشن سازی برای Emitter های سیستم سیالات جهت کنترل آتش و انفجار

- تشریح نحوه استفاده از نمودار Graph Editor برای کنترل بهتر وبیشتر بر روی فریم های کلیدی ایجاد

شده برای Emitter های سیستم

- آموزش استفاده از Force ها و Field ها برای کنترل رفتار آتش و انفجار و همچنین نحوه انیمیشن سازی روی آنها

- آموزش شبیه سازی سوختن جمجمه یک اسکلت در آتش و نحوه استفاده از 2D Texture ها بعنوان Emission Map

جهت کنترل موضع سوختن و ایجاد موضع برای خروج آتش و دود بر روی سطح جمجمه و نیز استفاده از UV های جسم

برای قرار گیری و تعریف صحیح 2D Texture بر روی سطوح جسم جهت خروج دقیق و صحیح سیال

- آموزش ایجاد دود و نحوه استفاده از Emission Map ها بر روی سطوح جهت کنترل خروج آتش و دود از

سطح اجسام و تشریح ایجاد UV مناسب جهت قرار گیری صحیح Map ها در موضع صحیح

- جهت دهی به حرکت دود برای برخورد بایک کلبه و ایجاد شتاب برای حرکت آن با استفاده از یک Air Field

- آموزش نحوه ایجاد حالت برخوردپذیری بین آتش و دود با محیط و اجسام

- تشریح روش های نورپردازی سیالات شبیه سازی شده با استفاده از نورهای صحنه ای

- تشریح ایجاد حالت تاثیرپذیری ازنور و ایجاد سایه برای نمایش جزییات آتش و دود و نحوه تنظیمات رنگ و

شدت نور و محیط برای ایجاد شکل ورنگ ورخ بهتر برای آتش ودود

- تشریح روش ایجاد فشار و نحوه افزایش و کاهش آن برای شکفتگی انفجار در فضا

- تشریح سریع روش تست وجود یا عدم وجود اتصال بین 3D Container و Field های ایجاد شده در

قسمت Dynamics Relationship برای ایجاد تاثیر Force های بکاربرده شده بر روی حرکت و جنبش سیال

- آموزش استفاده از امکانات خود سیستم سیالات جهت نورپردازی و جهت دهی به منبع نور در برنامه

- تشریح ایجاد تنظیمات برای گزینه های Density و Heat و همینطور Fuel جهت کنترل آتش

- تشریح و توضیح نکات اصولی برای کنترل رفتار داینامیک آتش و دود در قسمت Content Detail از جمله

امکانات موجود درقسمت Density و Temperatur و Fuel و Velocity و Turbulense و نحوه بکارگیری زیر

مجموعه های آنها جهت ایجاد رفتار حرکتی ونمایشی مناسب برای آتش ودود وانفجار

- تشریح روش Cache کردن آتش و انفجار شبیه سازی شده و نحوه گرفتن Preview جهت تست شبیه سازی

- تشریح امکانات قسمت Auto Resize و نحوه تنظیمات جزییات آن برای کنترل حجم آتش و انفجار

- تشریح روش های تعریف نمودارهای Color و Incandesence و نمودار Opacity در قسمت Input

آنها و همچنین تشریح نحوه تنطیمات گزینه Input Bias جهت کنترل تاثیر نمودار برای شکل دهی و

رنگ دهی به اتش و دود و انفجار و ایجاد توازن بین لایه های رنگی و تنطیمات شدت آنها

- تشریح تنطیمات خاص سیستم سیالات جهت ایجاد کیفیت بهتر برای نمایش جزییات برای رندر نهایی

- آموزش سبیه سازی ابر و ایجاد انیمیشن با نوشتن Expression برای گزینه های Texture Time و همچنین

Frequency در محدوده آسمان یک فضای شهری

- تشریح امکانات قسمت Texture برای ایجاد حالات و شکل های مختلف به آتش و دود و ابر و مه

- تشریح روش ایجاد سرعت در حرکت سیال و همچنین کاستن از سرعت آن با استفاده از امکانات قسمت Texture

- آموزش شبیه سازی توده های مه در یک فضای شهری و تشریح تنظیمات آن و نحوه انیمیشن سازی روی حرکات آن

مشخصات این مجموعه :
تدریس به زبان فارسی
دارای آموزشهای ویدیویی و دسته بندی شده
ارائه شده بر روی 1 حلقه DVD
مدت زمان آموزش 5 ساعت و 2 دقیقه !
محصول فرین سافت